Be generous

Daug duoti – gerokai naudingiau, nei neduoti.

Duoti. Daug duoti – gerokai naudingiau, nei neduoti.

Man dažnai pasitaiko kažko ieškoti internete. Daiktų. Informacijos. Paslaugų. Ieškau nuo…iki… Lygiai taip elgiasi daugelis.

Man dažnai pasitaiko susinervinti, nes užsukusi į kaip tik tą el.svetainę, į kurią reikia……nieko nerandu ir nesuprantu.

Rimtai. Kartais atrodo, kad tas, kuris kažką parduoda (prekę, informaciją, paslaugą) laiko savo prekes po devyniais užraktais ir potencialiems pirkėjams į juos neleidžia net pro rakto skylutę pažvelgti. O ką jau kalbėti apie pačiupinėjimą ar pauostymą.

Toks elgesys, žvelgiant į ilgalaikę ir globalią perspektyvą, yra visiškai nenaudingas

Juk davimas savotiškai pririša tą, kuris ima / gauna. Jei duodi tai, kas kokybiška, reikalinga, naudinga, „skanu“ – potencialus klientas tave pamilsta, pamėgsta, prisiriša. Pribrendus reikalui pirkti – jis net nesusimąstys, nekur kitur neieškos. Tas, kuris duoda, prie kurio esi pripratęs, yra šalia, ranka pasiekiamas.

Ar kada teko pastebėti, kad tie, kurie duoda daugiausiai – parduoda daugiausiai? Google, Youtube, Facebook. Gerai, imkim paprastus mirtinguosius lietuvius:
– Beatos Virtuvė. Imk kiek nori, gali nepirkti nei vienos knygos, nei vieno aksesuaro, nei vieno padažo – imk ir daryk pats visiškai nemokamai su tais rakandais, kuriuos turi namuose. Bet…Beatą perka. Dideliais kiekiais. Visokiom formom. O ji ir toliau nenustoja nemokamai dalintis tuo, ką parduoda. Plius ji dalinasi savimi: išgyvenimas, nuotykiais patyrimais, pastabomis, istorijomis.
– Gražina Gum. Analogiškas atvejis. Dalinasi begale labai naudingos nemokamos informacijos. Gali nieko nepirkti ir viską pats pasidaryti. Bet Gražina nespėja spausdinti vis naujo ir naujo savo knygų tiražo. Jos organizuojamos stovyklos sulaukia dalyvių.
– Agnė Jagelavičiūtė ir StiliuSos. Kas dieną dalinasi savimi ir stiliaus deriniais. Kas dieną sulaukia naujų klientų.
– Heppeak. Kainos. Sudėtis. Emocija. Nuotaika. Tai, kas liko už kadro. Viskas atiduota į žmonių rankas. Ir jie be konkurencijos populiariausi.
– Mano pačios projektas JieVaikai.lt, kuriame kone kas dieną nemokamai dalinuosi tuo, kaip vaikų auginimą paversti paprastu ir laimingu procesu. Čia organizuoju ir mokamas paskaitas tėvams.

Pasaulyje ir Lietuvoje galima rasti daugybę „duodančio verslo“ pavyzdžių. Ir, kaip taisyklė, tas, kuris iš anksto ir negailėdamas duoda, su kaupu gauna klientų dėmesio, pasitikėjimo, lojalumo ir netgi meilės.

Maža to, tie, kurie duoda, perka daug mažiau, arba visai neperka reklamos. Reklama, kaip žinia, yra visus „užknisantis“ dalykas. Jausmas tikrai nesvietiškai geras – tu nieko nereklamuoji, nieko nesiūlai, o jie ateina ir sako: „Noriu pirkti!“. Juk tai kiekvieno verslo svajonė, ar ne?

Atverti „sandėlio vartus“ ir išdrįsti duoti linkime!

Linkėjimai,
Vilma

 


0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *